مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا با بیان اینکه منابع متحرک بیش از ۶۰ آلودگی هوای تهران را تولید میکنند، جزئیات "منابع آلودگی هوای تهران" را تشریح کرد.
منابع متحرک بیش از 60 درصد و منابع دیگر مانند نیروگاهها، پالایشگاهها و صنایع هم در مجموع حدود 35 درصد آلودگی را تولید میکنند. عمده آلودگی هوای تهران را خودروهای دیزلی و موتورسیکلتها و سواریها تولید میکنند. تعداد خودروهای دیزلی ما حدود 2 درصد کل خودروها و موتورسیکلتها در تهران هستند که اکثر آنها کامیون هستند. اگر بتوانیم همین مجموعه را کنترل کنیم، آلودگی کاهش پیدا میکند. این 2 درصد، حدود 65 درصد آلودگی ناشی از حملونقل را ایجاد میکند. جامعه هدف ما باید خودروهای دیزلی باشند. بعضی از این خودروها بسیار فرسوده و متعلق به زمان جنگ جهانی دوم هستند! برای کنترل این خودروها قانون وجود دارد اما درست اجرا نمیشود و البته برخی مشکلات اقتصادی اجازه جایگزینی این خودروها را نمیدهد.
بر اساس اطلاعات ایستگاههای سنجش آلودگی هوا، بیشترین میزان آلودگی مربوط به بخش غرب و جنوب تهران است. مسیرهایی که معمولا خودروهای سنگین از آن استفاده میکنند. اوج آلودگی این مناطق از ساعت 22 است که کامیونها اجازهی تردد دارند. البته این اطلاعات به این معنا نیست که آلودگی فقط مختص مناطق غربی و جنوبی شهر است. گاهی آلودگی شمال تهران بیشتر از بخشهای دیگر شهر است. باد آلایندهها را جابهجا میکند و در سطح شهر میزان آلودگی تغییر میکند.
گزارش صندوق جهانی طبیعت WWF از وضعیت محیط زیست جهان در پایان ۲۰۱۸
آلودگی ,تهران ,منابع ,خودروهای ,هوای ,خودروها ,آلودگی هوای ,هوای تهران ,تهران را ,خودروهای دیزلی ,این خودروها
درباره این سایت